Stránky

streda, 8. mája 2013

TABATA Training

Poznáme mnoho rôznych tréningov a každý z nich prináša iné výsledky. Niektoré zväčšujú nárast svalov, ďalšie zvyšujú silu, iné zase pomáhajú k strate váhy a tak ďalej. Kardiovaskulárne cvičenia sú populárne kvôli tomu, že zvyšujú výdrž a pomáhajú k strate tuku. Tieto cvičenia sú napríklad behanie na dlhé trate, skákanie cez švihadlo, bicyklovanie alebo aj rýchla chôdza. Všetky tieto cvičenia spadajú pod kategóriu s miernou intenzitou, pretože trvajú minimálne polhodinu a viac.

Čo je Tabata?

Tabata je názov pre tréningový program, ktorý poskytuje blahodarné účinky ako kardio cvičenia, ale Tabata je predsa niečo iné ako dlhé hodiny behania. Tréning Tabata môže trvať len 4 minúty, preto tento typ tréningu patrí do kategórie HIIT. Počas týchto štyroch intenzívnych minút je najlepšie zvoliť cvičenia, ktoré potrápia celé telo alebo všetky hlavné svalové skupiny. Pri Tabate je možné cvičiť aj so závažiami alebo so zariadeniami. Tréning je pomenovaný podľa tvorcu, Dr. Izumi Tabata.

Dôvody prečo cvičiť Tabatu namiesto dlhých behov

Čas: Veľkou nevýhodou dlhého behania je to, že nejaký čas trvá kým sa vôbec dostaneme na miesto kde začneme behať a potom aj cesta späť. Potom dlhý čas zaberie samotné behanie pričom pri Tabate by sme dosiahli také isté výsledky za oveľa kratší čas. Jedno cvičenie Tabata trvá 4 minúty, každé cvičenie má 8 intervalov, ktoré sa cvičia vysokou intenzitou po dobu 20 sekúnd. Po 20 sekundách nasleduje 10 sekúnd pauza, takto sa to opakuje po dobu 4 minút, čo sa rovná 8 intervalom.
Strata tuku: Veľa ľudí si myslí, že jediná cesta k spaľovaniu tukov je beh. Pravda je taká, že behanie je iba jedna možnosť ako spáliť tuky a aj najpomalšia. Tabata cvičenia sa vykonávajú vo vysokej intenzite a rýchlo sa zvýši tep a to donúti aj metabolizmus pracovať rýchlejšie. A to je žiaduce ak chcete spaľovať tuk. Metabolizmus bude rýchlo pracovať aj po ukončení cvičenie, to znamená, že aj vtedy spaľuješ tuk napriek tomu že nič nerobíš.

Ako vypadá základný Tabata tréning?

V podstate každé cvičenie je možné začleniť do Tabata tréningu. Základný systém tréningu je postavený na 8 intervalov, 20 sekúnd intenzívne cvičenia a 10 sekúnd oddych, toto trvá 4 minúty. Počas tréningu môžeme cvičiť jeden cvik, napríklad drepy alebo kliky. Potom sa snažíme v každom 20 sekundovom intervale urobiť taký istý počet opakovaní ako v predchádzajúcom intervale. Alebo ak nevládzeš vykonať 8 sérií z jedného cviku alebo máš v pláne cvičiť len jeden tréning Tabaty (4 minúty), tak môžeš napríklad vystriedať cvik po 4 intervaloch alebo aj každé 2 intervaly iný cvik.  







Chceš sa dozvedieť viac? Tak navštív stránku TABATA

Zdroje:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Get this tabber widget

Za posledných 7 dní

Za posledných 30 dní

Za celé obdobie

Najnovšie články