Stránky

piatok, 17. mája 2013

MAXIMUM SVALOV a MINIMUM TUKU: 3. časť (Steroidné hormóny)

Tretia časť je venovaná steroidným hormónom. Prečo práve im? Steroidné hormóny sú z jedných najviac fascinujúcich hormónov. Ich hlavnou úlohou je vyvíjať a udržiavať zrelé a energické telo. Niektoré steroidy sú zodpovedné za stresové reakcie, regulácie cukru v krvi alebo aj regulácia minerálov. No najviac známe steroidy sú pohlavné hormóny androgén a estrogén. Androgény sú mužské hormóny (zahrňujúce testosterón), ktoré sú považované ako najvplyvnejší faktor , ktorý zvyšuje libido (sexuálny apetít) a takisto aj rast svalov. Medzi hormónmi existuje rovnováha, zahrňujúce aj ženské hormóny, stresové hormóny.

Aromatáza: Nočná mora mužov

Aromatáza alebo inak povedané je premena testosterńu na estrogén. Tento chemický proces sa zvyšuje spolu zo starnutím, avšak dnes má dopad aj na mladých ľudí. Aromatáza je stimulovaná istými industriálnymi chemikáliami, ktoré majú podobnú štruktúru ako ženské hormóny (estrogény). Tieto chemikálie môžeme bežne nájsť v jedle, ktoré konzumujeme; vo vode, ktorú pijeme; a v produktoch, ktoré používame. Pri istých podmienkach ako je vysoká hladina androgénov zapríčinené konzumáciou steroidných liekov, preťažená pečeň alebo obezita, vedú k vysokému vystaveniu látkam, ktoré podporujú aromatázu. Zapríčiňuje potom priberanie tuku (obvykle okolo brucha a hrude) a znižuje anabolický efekt, ktorý ovplyvňuje rast svalov.
Najlepšou metódou na zabránenie aromatázy je detoxifikácia pečene a redukcia tuku. Obidva spôsoby napomáhajú k maximálnemu využitiu steroidných hormónov a ich využitie pri anabolických procesoch. Je kriticky dôležité eliminovať látky podporujúce aromatázu. Sú to pescitídy, herbicídy, deriváty plastov (obzvlášť z mäkkých, matných plastových nádob), estrogéne zlúčeniny vyskytujúce sa v sóji, v ďateline a aj v chmeli (v pive). Dostupné sú aj lieky na zabránenie aromatázy, ale tie majú závažné až smrteľné vedľajšie účinky. Efektívne a hlavne prírodne anti-aromatizačné látky sú zastúpené v istých druhoch jedál, rastlín a v oleji. Zdrojom týchto látok sú cesnak, cibuľa, mučenka (bylina), harmanček, mliečne výrobky chované voľne na tráve, kurkuma, orechy a semiačka, a omega-3 oleje z rýb, konopných a ľanových semiačok.

Praktické rady o steroidných hormónoch

Hladovka a cvičenie stimuluje steroidnú hormonálnu syntézu.
Udržanie optimálneho cholesterolu pomáha optimalizovať produkciu steroidných hormónov.
Detoxifikácia pečene, vyhýbanie sa estrogénym chemikáliám, straty tuku, udržiavanie normálnej hladiny androgénov pomáhajú k priveľkému vystaveniu aromatázy.

Konzumáciou jedla v vysokou hladinou draslíka sa aktivuje hormón, ktorý je zodpovedný za formovanie svalov.
Vysoká premena energie: Periodické cykly cvičenia a hladovania nasledované relaxom a prejedaním pomáha nakopnúť metabolizmus a zároveň aj zvyšuje hormonálnu aktivitu.
Kompletná výživa a dostatočný počet kalórií sú dôležité pre správne fungovanie steroidnej aktivity.
Chronické obmedzenie kalórií a diéty s nízkym obsahom tukov a sacharidov potláča produkciu steroidov a to má efekt na libido, fyzickú výkonnosť a celkovú kondíciu.

Články:
12 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10


Maximum Muscle Minimum Fat - Ori Hofmekler môžete kúpiť v e-shopoch za cenu od (Zdroj: Heureka.sk)
Porovnať ceny >>

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Get this tabber widget

Za posledných 7 dní

Za posledných 30 dní

Za celé obdobie

Najnovšie články