Stránky

sobota, 4. mája 2013

Calisthenics workout

Tento neobvyklý názov postupne prichádza aj na Slovensko, mnohí ho možno poznáte pod názvom Street workout alebo ghetto workout. Takisto aj v celom svete zažíva tento druh cvičenia boom, keď sa v roku 2011 organizovali prvé majstrovstvá sveta.

V čom spočíva Calisthenics workout?

Ide o rôzne cvičenia s vlastným telom, teda bez použitia činiek alebo strojov. K základným cvikom patria zhyby, kliky, cviky na bradlách, drepy a cviky na brucho. Všetko čo potrebuješ na cvičenie máš vonka na dvore, jediné čo ti stačí je nejaká hrazda a bradlá, samozrejme ešte tvoja váha. Tento typ cvičenia je ale beh na dlhú trať, trvá to dlhé mesiace až roky kým sa naučíš nejaký cvik poriadne aby to aj nejako vypadalo. Keď sa už napríklad naučíš takú Human Flag (ľudská vlajka), tak to už aj pekne vypadá, ale len ty budeš vedieť koľko mesiacov driny ti to trvalo kým si sa to ako tak naučil. V neposlednom rade k tomu patrí nielen tréning ale aj životospráva. Ak sa rozhodneš takto cvičiť, musíš zmeniť aj svoj jedálny lístok a vzdať sa mnoho vecí, lebo väčšia časť úspechu patrí práve zdravej výžive a dostatočnej regenerácií.


Výhody oproti posilňovni?


  • cvičíš zadarmo,
  • nie si časovo ukrátený, kedy ti zatvoria posilku,
  • nečakáš na žiadne náradie, lebo žiadne nepoužívaš,
  • dosiahneš väčšiu vytrvalosť,
  •  precvičuješ kostrové svalstvo, ktoré je veľmi dôležité,
  •  a mnoho ďalších vecí.

Samozrejme, nechcem odrádzať ľudí aby prestali cvičiť v posilke. Každý má iný štýl cvičenia a ja to nikomu neberiem, tiež som cvičil nejaký čas v posilke. V posilňovni precvičuješ každý sval riadene, to znamená, že každý cvik s činkou alebo na stroji je určený na daný sval, takže môžeš formovať svoju postavu, ale na druhej strane sa oveľa rýchlejšie staneš nemotorný a čím si väčší tak máš problém sa zodvihnúť na hrazde alebo pobehnúť pár kilometrov a to nehovorím o šprintoch. Calishenics workout-om precvičíš celé telo a nebudeš mať iba pekné svaly na povrchu ale tvoje svaly budú oveľa viac funkčné, zvládnu väčšie zaťaženie.

Čo na záver?

Začať cvičiť calisthenics workout môžeš kedykoľvek a je určené ako pre chalanov tak aj pre baby. Ja som po troch rokoch cvičenia v posilke začal s týmto cvičením a je to pre mňa pozitívna zmena, hlavne vo výdrži a nárastu sily, a to sa nevenujem tomu ani jeden rok, takže aj mňa ešte čaká veľmi dlhá cesta. Ak sa rozhodnej ísť touto cestou aj ty, prajem ti veľa úspechov a vytrvalosti.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Get this tabber widget

Za posledných 7 dní

Za posledných 30 dní

Za celé obdobie

Najnovšie články